Monday, February 13, 2012

zaman dan trend






                                     


errmm . somehow i can stop my mind to still remember the past . i knew everyone know this band . im addicted to this band when im still form 1 . hahhh . zaman muda-2 remaja nak membesar laa . zaman kejatuhan . zaman ramai orang suka gothic , punk rock , emo , apa jadah lagi aku tak hingat . yang paling aku tak tahan bila ade gothic al islam laa , konon-2 macam gothic tapi pakai tudung . memng rasa bangga melepak dekat shopping-2 complex dengan pakai baju hitam , merah putih . phuii bangga time tu . aku budak gothic , hang budak apa > budak emo . wahhh . kita tak sehaluan .  yang jadik ikon keade budak-2 gothic dulu , mestilaa group my chemical romance . wootwoott . kalau dengar lagu bukak kuat-2 dalam mp3 , rasa feel je . tak hingat apa dah .


 padahal kalau tengok lirik ade yang boleh pesongkan . tapi kira apa time tu , trend kena laa ikut . lirik semua hafal macam hafal nota sejarah . jahil jahil . aku tahu semua mesti malu bila hingat pernah terjebak zaman-2 ni . zaman ni dah habis ye? my chemical romance yang dulu dibangga-bangga kan pun dah tukar haluan , jadik pop rock . 


tadi petang-2 masa hujan tengah rancak dekat luar , aku dengar balik lagu-2 ni . huh . masih boleh nyanyi dalam hati . rasa keras sikit hati . huh . aku cakap betul laa dengar lagu-2 macamni boleh keraskan hati sikit . tak banyak pun sikit laa . banyak kata-2 kesat .try laa dengar . ermm kadang-2 aku teringat perangai aku time tu . okay , aku rasa akulaa segala-2 nya . aku yang sangat bebas tanpe batasan .dalam fikiran aku cakap parents aku bukan tahu pun . banyak bende-2 pelik aku nak try . semua . pelajaran time tu masih lagi penting laa sebab aku duduk sebelah budak ranking num satu . haha .


kalau boleh aku nak pergi balik zaman nii dah start it all lover again . memilih rakan-2 yang tidak sekepala dan hidup secara sederhana . tapi ape aku boleh buat permulaan hidup dah aku mulakan dengan perkara macam ni . rasa nak balik zaman itu betulkan segala perkara . 


kalau siapa yang satu zaman dengan aku mesti akan ade rase menyesal . tapi spm pun dah habis . dah dekat tiga bulan dah cuti . result pun dah tertulis . takpe . lets move on . orang cakap bagus untuk menyesal tapi jangan meratapi . teruskan hidup dengan sesuatu yang fresh dan berubah . mngkin ada hikmahnya setiap yang terjadi . dont look back unless its a good view .




ermm .ermmm . aku cuma boleh berdoa nya , tunjukkkan aku jalan yang lurus . aku harap bila aku dekat tempat baru . aku takkan terpesong lagi . takkan biarkan pisang berbuah lima kali . aku nak mula sesuatu yang baru . hope .











No comments:

Post a Comment